Marketing ressourcer

OVERSIGT

Et vigtigt komponent i at gøre din app til en succes, er marketing. Appinvent.dk vil gerne hjælpe dig lidt på vej, derfor har vi lavet forskellige flyers og digitale slides i redigerbare formater (PSD, JPG og PDF). Vi vil blive ved med at tilføje nyt marketing materiale.

For at downloade skal du højreklikke på download linket og åbne i ny fane eller vindue.

6 stk. Flyers/poster A4-format

Download

Handout bullitin flyers A5-format

Download

Præsentation slides

Download

E-mail skabeloner

Download

Blank facebook cover skabelon med guidelines

Download


Sådan får du brugerne til at opdage din App.

Din app er nu offentliggjort . Nu er alt hvad du skal gøre bare at vente på at din app bliver downloadet tusindvis og helst millionvis af gange, ikke?

Desværre er der stadig mere arbejde, der skal gøres, før det kan ske. For eksempel, er du nødt til at gøre din app synlig. En måde at gøre dette er at forbedre din app mobile søge ranking. Der er 3 nemme måder at gøre det:

  1. Google App indeksering
  2. App Store Optimering
  3. Medier og andre indflydelsesrige personer

Google App indeksering er et system, der tillader en app liste, at blive vist på en side med søgeresultater. Når en bruger klikker på listen, bliver de dirigeret til en app. Dette virker for både Android og iOS mobile enheder.

Det ser sådan ud:

App indeksering

Når en bruger ikke har den pågældende app installeret, bliver de dirigeret  til en mobil webside dedikeret til appen.

Hvis din app ikke er i Google-indekset, går du glip af disse søgninger. Hvis du ejer en mexicansk restaurant, kan din app vises på mobile søgeresultater, hvis den er i Google-indekset. Selvfølgelig er det ikke givet, at du straks vil rangerer højt på visse søgninger, men det er helt sikkert et løft.

Google ønsker virkelig, at app udgivere og virksomheder indeksere deres apps, fordi det forbedrer brugernes samlede oplevelse på deres mobile browser søgning. Her er en video google har publiceret , der forklarer, hvordan du indeksere din app:

Specifikke spørgsmål vedrørende din app? Kontakt da appinvent.dk‘s support. De er altid klar til at hjælpe.
En ting er sikkert, hvis du ønsker at høste det maksimale udbytte af app indeksering, skal du også at have din app shop notering optimeret til både Apple App Store og Google Play.
Hvilket bringer os til næste punkt:

App Store Optimering

At få en god placering i app store, vil i høj grad påvirke din placering på mobile søgninger.
At ranke bedre i App Store kan føles som et meget ophøjet mål, der ikke er særligt realistiskt. Men kun dem der bruger alle de mulige måder, hvorpå de kan få en bedre rangering, lykkes det for. Så meget som virksomheder investerer i Search Engine Optimization (SEO) til deres hjemmesider, kan man nå virkeligt langt med grundlæggende App Store Optimization (ASO)

For at optimere din app, er det vigtigt at kende disse top Placerings faktorer:

  • Søgeord i app titel og beskrivelse
  • Antal downloads
  • Bedømmelser og anmeldelser
  • Ikoner og screenshots

Lad os starte med søgeord.

At vælge de rigtige søgeord forbedrer din søgnings Placering  med op til 10 procent. Så du kan virkelig ikke kan se bort  betydningen, at optimerer din app. Hvordan søger du så efter et godt søgeord?

Hvordan søger du efter et godt søgeord?

For det første er det vigtigt at forstå, at titlen og beskrivelse er til at formidle essensen af din app. Brug af et irrelevant søgeord, bare for din ASO skyld vil give bagslag, så hold dig til det der er relevant.
Der er tre ting du skal overveje:

  • Høj volumen af søgninger
  • Lavt konkurrence
  • Høj relevans

Heldigvis er der online værktøjer som SearchMan eller Keywordtool . Disse værktøjer hjælper dig med at finde et godt konkurrencepræget søgeord baseret på sprog, land og kategori.
Selvom du ikke kan påvirke antallet af downloads direkte, skal du vide, at App Store søgninger, belønner apps, der klarer sig godt.
En anden ting du kan gøre for at forbedre dine chancer for en bedre Placering  i App Store er  gode bedømmelser og anmeldelser.

Ikoner og screenshots

Billeder trække mere interesse end tekst, derfor skal du vide, at ikoner og screenshots er en stor del af, hvad dine brugere husker, når de tænker på din app og din virksomhed. Brug iøjnefaldende billeder som dit ikon, og sørg for at bruge din apps mest interessante screenshots. Sørg for at alle billeder er repræsentative for dit brand og din app funktion.

Medier og andre indflydelsesrige personer

Få folk til at tale om din app. En væsentlig del af at få ordet ud om din app, er ved at nå ud til medierne og online-indflydelsesrige personer. Google vil fange signalerne, hvis mere online- troværdige mennesker nævner din app, og linker til din hjemmeside og skaber trafik til din app. 

Medier

Hvis du er i gang med en ny funktion, eller hvis din app er forholdsvis ny, er der helt sikkert noget nyhedsværdi der. Tøv ikke med at række ud til medierne. De er vant til at virksomheder henvender sig. Det kan dog være svært at komme i de større landsdækkende medier, derfor er det bedste at bruge kræfterne på de lokale medier.

Indflydelsesrige personer

Populære bloggere, berømtheder, brancheeksperter og lokale personligheder er alle mennesker, der kan påvirke populariteten af din app. Men hvis du ønsker at gøre mere end dette, er du nødt til at indsnævre din kontaktliste til kun at omfatte personer, der har et publikum, der kunne være interesseret i din app.

Der er værktøjer som NinjaOutreach , der kan hjælpe dig med at identificere de indflydelsesrige inden for dit område eller placering.

Her er en video, der viser, hvordan NinjaOutreach kan hjælpe dig med at finde de rigtige mennesker:

At få din virksomhed til at vokse igennem en mobil app slutter ikke, når du har lavet din app. Apps kan løfte din markedsføring, branding og salg, men hvis du vil have maksimalt udbytte af det, har du har brug for at sætte tanker og kræfter bag det.
Ved at gennemføre de tips, der er skitseret, vil du helt sikkert få et løft i din placeringer. Husk, tålmodighed er også en væsentlig ingrediens i et søgeoptimering.